keskiviikko 17. lokakuuta 2012

19 | Maailman upein Bobby ja ei niin kiva Turbo.

Ratsastin lauantaina kaksi tuntia, toisen Turbolla ja valkun Bobbylla. Tykkäsin Turbosta joskus tosi paljon ja se oli minun lempparinikin, mutta en ole mennyt sillä reiluun vuoteen. Minua vähän ärsytti, että menen sillä, koska minua pelotti, että tykkäisin siitä taas ja en kumminkaan saisi ikinä mennä sillä, joka ärsyttäisi minua suunnattomasti.

Me mentiin tunnilla vastataivutuksia ja 1/4 takaosakäännöksiä. Turbo alkutunnista lähti kipittelemään ja ei meinannut taipua ollenkaan. Sitten menimme pääty-ympyröille missä ravailimme eteen alas. Siinä Turbo alkoi käyttämään ihan kivasti selkäänsä ja olin ihan mukavan tuntuinen. Ravailujen jälkeen ympyrät muuttuivat neliöiksi ja kulmissa piti tehä takaosakäännös. Turbo oli siinä kaikissa askellajeissa tosi kiva, kun muistin vain, etten itse jäänyt vetämään sisäohjasta. Turbo oli ihan okei koko tunnin, mutten välittänyt siitä erityisemmin, tykkään enemmän kuin hevonen on vähän liidokkaampi, eikä noin raskas edestä.



Me mentiin valkussa B:n osia, eli halkasijoita pääosassa. Alkutunnista Bobby oli aika vino ja ei käyttänyt takaosaa kunnolla, mutta muistelin viime tuntia ja tein samoja asioita, niin sain Bobbyn ihan kivasti suoristumaan. Bobby oli halkasijoilla ihan kiva, mutta lähdin itse aina välillä nojaamaan taaksepäin ja katsomaan alaspäin, mutta koitin kiinnittää huomiota istuntaani ja hetkittäin oli ihan kivojakin pätkiä. Laukassa Bobbyn laukka ei oikein meinannut pyöriä, sitä piti naputella aika paljon raipalla takaata, että se polkisi takajaloilla. Kulmassa Bobby aina siirtyi laukkaan liian aikasin kun tulimme halkasijoita ja aina vähän väliä minun piti jatkaa laukkaa kulman läpi ja laukata hetki vastalaukkaa, muuten meidän piti pysäyttää kun jalat osui uralle. Sitten kun se alkoi onnistumaan tulimme keskiravissa lävistäjät. Bobby saisi vähän enemmän pidentää askelta, mutta sain sen aika kivan ryhdikkääksi ratsastettua. Minulle jäi tosi hyvä fiilis tuosta tunnista, mutta tässä vielä kuvia. Kaikki postauksen kuvat © Anna H.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti