lauantai 25. elokuuta 2012

5 | Kuin tatti minä pompin.

Okei mä en tiiä mist revin näit mun niin älyvapait otsikoit :D Kumminkin asiaan ! Menin keksiviikkona sellaisella liian korkealla hevosruuna Pablolla. Pablo tuli viime talvena husösee ja en ole aikasemmin sillä päässyt sillä menemään. Luulin tietäväni suurin piirtein millainen se olisi, mutta yllätyin aika paljon.


Me mentiin tunnilla koulua ja tunnin aiheena oli istunta ja hevosen asettaminen ja taipuminen. Huomasin heti alkutunnista, että Pablo oli aika herkkä ohjalle, mutta silti hetkittäin ei meinannut taipua. Aluksi me mentiin käynnissä ja ravissa kolmikaarista. Kun alettiin ravaa, niin must tuntu, et vaik Pablon askeleet on iha pehmeet niin siltikkään vain osannut istua niissä, sitten yhtään. Muoto olisi saanut olla vähän syvempi varsinkin ravissa, en vain itse osannut rentoutua ravissa, niin se oli Pablollekkin vaikeampaa. 


Siirryttiin välikäyntien jälkeen pääty-ympyrälle, missä me laukkailtiin. Oikealle laukassa Pablo painoi tosi paljon sisäohjaan, mutta sain sen ihan kivasti pehmemenään siihenkin suuntaan. Vasemmalle laukka oli paljon helpompi. Me ei laukattua paljoa, mutta se ei ainakaan minua haitannut, koska Pablon laukka oli ihan kivan tuntuista. Loppuraveissa kun saimme keventää, niin osasin itse rentoutua ja Pablokin rentoutui ja oli tosi kivan tuntuinen. Kaikkiaan minulle jäi ihan hyvä giilis tästä tunnista, vaikka olisin itse voinut istua askelissa paremmin, mutta toivottavasti saisin mennä nyt iso askelisilla hevosille niin oppisin istumaan siellä kyydissä :)


Mitäköhän katon ? :D

melkein uskottava kouluistunta... :D


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti