lauantai 20. huhtikuuta 2013

58 | Taffeli

Hei taas! Mä en ollut keskiviikkona ollenkaan tunnilla, koska olin kipeänä ja olin perunut tunnin muutenkin kun meillä oli puomeja. Olin kumminkin eilen Tahvolla rästillä. Tahvo oli yhdessä vaiheessa yhdellä Husön tallityöntekijällä, kun se käyttäytyi tunnilla niin huonosti. Huomasi kyllä, että tämä on tehnyt Tahvolle pelkästään hyvää. Se oli paljon halukkaampi tekemään asioita ja muutenkin paljon paremmin ratsastettava.

Perjantain tunnilla me vähän leikiteltiin ohjalla ja koitettiin saada hevoset reagoimaan apuihin nopeasti. Me tehtiin varsinkin ravissa ja vähän laukassakin, että me ensiksi ratsastettiin hevosia vähän lyhyempään muotoon ja koottiin ja sitten taas pidempää muotoa ja isompaa laukkaa. Vaihdeltiin näiden kahden välillä eri askellajeissa. Alkutunnista mentiin myös vähän vastalaukkoja ja se oli tosi hyvä, koska Tahvo vertyi siinä tosi hyvin.




Sujuvaa vastalaukkaa :)
Alkutunnista Tahvo oli ehkä vähän tahmea ja ei meinannut taipua, mutta heti alusta tuli pari ihan hyvää pätkää. Se reagoi ehkä vähän hitaasti pohkeeseen alussa. Mä vähän itse lysähdin sinne satulaan ja könötin katse niskassa... Oli kumminkin tosi kiva huomata, että Tahvo oli nyt jo noin paljon parempi, kuin ennen kun se meni pois tunneilta. Toivottavasti se pysyisi vielä hyvänä eikä lähtisi taas huonompaan päin! Ja vielä kuvista kiitos Sonja Wesalle!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti